Naples, it keeps getting bigger and better - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu Naples, it keeps getting bigger and better - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu

Naples, it keeps getting bigger and better

Blijf op de hoogte en volg Milou Rosi

25 November 2016 | Verenigde Staten, Naples

Dacht ik dat we alle rijkdom in Miami en Key West hadden gezien, kom je in Naples.

Waar ik weleens teleurgesteld kon zijn over bijvoorbeeld Cannes of Milaan omdat dat helemaal  niet zo chique was als ik me had voorgesteld, Naples is het écht. Het ademt luxe uit. Alleen maar en overal. Prachtige winkels, huizen, brede straten en Tony kijkt zijn ogen uit naar alle auto's hier. We hebben zelfs een auto achtervolgd omdat die zó bijzonder is. Voor de mannen onder ons, het was Eleanor.
 

De mensen hier zien er allemaal piekfijn uit. Overigens bestaat de bevolking voornamelijk uit gepensioneerden, de gemiddelde leeftijd ligt dan ook beduidend hoger dan de andere plekken die we bezocht hebben.

Aan al deze luxe hangt wel een dikke prijskaart. De eerste avond kwamen we laat aan en wilden we snel een hapje eten. Veel zaken zaten vol en we belandden bij "the Continental". Ik heb het idee dat ik er altijd wel netjes uitzie, maar hier was ik zwaar underdressed.
Toen we het menu zagen moesten we even slikken. Steaks van 60 dollar waar je dan ook nog aardappeltjes (18 dollar) en groenten (20 dollar) bij dient te bestellen.
Wij hebben het goedkoopste van de kaart uitgezocht (hamburger en kipfilet) en hebben 100 dollar afgetikt. Oeps.
De volgende dag werden we dan ook hartelijk uitgelachen door Larry, een man waar we mee aan de praat raakten toen we koffie gingen drinken.

Napels heeft een leuk strand. Er is weinig, en alleen maar lage, bebouwing omheen. Dus als je op het strand zit heb je achter je alleen maar groene duinen. Hier hebben we een namiddag doorgebracht. Milou heeft een zonnenbrilletje gekregen en ze vindt dat zó leuk dat die niet meer af mag.
Ook hebben we een haarband voor haar gekocht omdat we er gek van worden dat er zo vaak wordt gedacht dat ze een jongetje is.
Ze maakt enorm de blits in deze nieuwe aankopen en weet dondersgoed hoe zich te gedragen zodat ze nóg meer aandacht van de mensen op straat krijgt. Kleine diva.

Het allertofste van deze stop, maar ik denk eigenlijk wel van de hele reis, was ons boottochtje. We huurden een bootje en zijn langs alle epische huizen gevaren. Ik heb mijn ogen uitgekeken! Toen ik net het ene huis als mijn favoriet had bestempeld, kwam daar alweer het volgende nog briljantere huis in zicht. En het ergste is dat het voornamelijk vakantiehuizen zijn die het grootste gedeelte van het jaar niet eens bewoond zijn!

Op een gegeven moment hadden we ons anker uitgegooid en waren we lekker aan het dobberen. Ineens werden we omringd door  dolfijnen!!! Er zaten ook 2 kleintjes bij. Ze hebben zo' n 20 minuten om onze boot heen gespeeld. Het was zo indrukwekkend. Ik moest ervan huilen.

Nu zijn we een paar daagjes bij een vriend en zijn we alleen maar aan het zonnebaden en chillen in een zijn erg riante huis (understatement).

We zullen onze reis vervolgen aan de oostkust van Florida van waar uiteraard weer verslag volgt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou Rosi

Actief sinds 03 Sept. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 12143

Voorgaande reizen:

10 November 2016 - 24 December 2016

Roadtrip Florida en cruisen!

11 September 2016 - 19 Oktober 2016

Israël en Jordanië

Landen bezocht: