Key West, van alle markten thuis. - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu Key West, van alle markten thuis. - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu

Key West, van alle markten thuis.

Blijf op de hoogte en volg Milou Rosi

20 November 2016 | Verenigde Staten, Key West

Key West is het zuidelijkste gebied van noord amerika. En is de laatste van allemaal eilandjes die met elkaar verbonden zijn door bruggen.
De voorpret begon al tijdens het rijden erheen. Wat een toffe route!

Als je eenmaal op de snelweg N1 bent ga je alleen  nog maar rechtdoor. Wij hebben er vanuit Miami zo'n 3 uur over gedaan. Je passeert de verschillende eilandjes met allemaal een eigen karakter. Op het ene eiland is alles op het duiken gericht. Het andere eiland is super luxe met de mooiste baaitjes met nog mooiere huizen met daarvoor de grootste jacht en ook nog eens 2 jetski's.

Alles is groots en uitgestrekt. We hebben gelachen om verschillende reclameborden en het was een bijzonder gevoel om over de bijna 11 kilometer lange brug (lange tijd de langste van de wereld) te rijden.
Halverwege hebben we op de heen- en terugweg een stop gemaakt bij een tentje met de toepasselijke naam "cafe Midway". Een heel schattig kleurrijk tentje met eindelijk eens koffie die best wel te drinken is.

Key West heeft 2 heel verschillende kanten, vind ik.

Duval street, de hoofdstraat van Key West, is druk, toeristisch, ordinair en schreeuwerig. Het draait er vooral om zuipen. De hele dag door. Die straat komt uit op Mallory square. Dit plein is vooral tijdens zonsondergang druk bezocht. Deze zonsondergang is een grote happening. Duizenden mensen kijken ernaar en klappen en juichen als de zon ondergaat. Op het plein zijn verschillende straatartiesten. Zo ook "catman" die, zoals de naam al doet vermoeden, kunstjes met katten doet. Ik ben er nog niet over uit of dat nou leuk of dierenbeulerij was. Milou vond het in ieder geval geweldig en was heel hard vreugdekreten aan het uitslaan en in haar handjes aan het klappen (iets wat ze sinds kort doet als ze erg enthousiast is).

Anderzijds is Key West zo ontzettend rustgevend en prachtig. De tijd lijkt er stil te hebben gestaan. Er zijn zoveel prachtige woningen die stammen uit het koloniale tijdwerk. De een mooier dan de ander en zo goed onderhouden! Het leek bijna nep, alsof je in Disneyworld rondloopt. Het feit dat er heel veel hanen op straat lopen maakt het  nog idyllischer.

We zijn naar het "southernmost point" geweest (wat eigenlijk helemaal niet het meest zuidelijke punt is. Dat ligt namelijk even verderop en is militair gebied waar je niet mag komen).
Ook zijn we naar een vlindertuin geweest waar Milou per ongeluk vlindereitjes kapot maakte en we daarom snel maakten dat we wegkwamen.
We hebben een prachtig wit strandje bezocht, het huis van Hemmingway gezien en het voormalig vakantiehuis van verschillende presidenten (the little white house) bekeken.
In de haven hebben we heerlijke vis en oesters gegeten.
Tot slot hebben we ook nog een activiteit uit films uitgevoerd: we hebben onze was gedaan in een echte sjofele laundry! Dit vond vooral Tony een erg plezante gebeurtenis (dit was de eerste keer dat ik hem de was heb zien doen).

Conclusie: Key West is erg leuk voor 2 daagjes. Je waant je echt in een andere wereld waar je even totaal onthaast (als je Duval street overslaat).

Nu door naar de Everglades. Heb er zoveel zin in, dit staat namelijk al jaren op mijn bucketlist!

• 21 November 2016 - 09:50

Ami:

Ah Super, es kommen viele Erinnerungen zurück ! Bin gespannt auf den Bericht von den Everglades, das konnten wir leider nicht erleben, aber dank deinen schönen Berichten werden wir auch darüber etwas erfahren !! Danke

• 21 November 2016 - 16:48

Eus:

paar jaar geleden waren al zijn katten gestolen! ze hebben ze uiteindeljk in MIami teruggevonden.