Gainesville en st Augustine. - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu Gainesville en st Augustine. - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu

Gainesville en st Augustine.

Blijf op de hoogte en volg Milou Rosi

01 December 2016 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Plan was om naar st Augustine aan de andere kant van Florida te gaan. Omdat dat een te lange rit in één keer zou zijn, waren we op zoek naar een goede tussenstop.

Gainesville ligt vrijwel in het midden en werd in de Lonely Planet omschreven als "the states's hungriest, most vibrant music scene", "an energetic , upbeat city ranked among the country's best places to live and play" en "loads of cheap eats, cool bars and fine galleries".
Dit zou dus onze tussenstop worden.

Onderweg daarnaartoe hebben we een koffiepauze gehouden in Micanopy, de oudste inlandse nederzetting in Florida waar al tal van films zijn opgenomen. Mijn hartje ging daar sneller kloppen. Inderdaad alsof je op een filmset loopt of een reis terug in de tijd hebt gemaakt. De mooiste antiekwinkeltjes en het beste vintagewinkeltje waar ik ooit ben geweest. Kleding van de jaren 20 tot 90. Spotgoedkoop en mooi. De eigenaresse vertelde dat er bij haar veel kleding wordt gekocht voor films en toneelstukken. Ik had er zonder te overdrijven uren kunnen rondneuzen, helaas was ik met man en kind. Wel nog een ketting van Dior, jaren 80 trui inclusief schoudervullingen en manchetknopen op de kop getikt. Klein stukje paradijs op aard.

Toen we daarna ook nog  eens echt  lekkere koffie dronken in een farmersbakery met perfecte baksels en daar een heel leuk gesprek hadden met mensen uit Colombia (conlusie: wij hebben het in Nederland echt heel, heel erg goed wat betreft vrije dagen en ziekenzorg), liep ik even op wolken.

Maar de reis moest voortgezet. Wij hadden immers ook zin in de bruisende belevenis in Gainesville!
Wat een deceptie. Waarschijnlijk kwam het doordat het "the holidays" zijn en veel studenten naar huis zijn gegaan, het was er uitgestorven.

We hebben ook weinig leuke barretjes oid gespot.
Tot overmaat van ramp waren we ook nog te laat voor het spectakel waarbij honderd duizenden vleermuizen bij zonsondergang door de lucht zouden vliegen. Mijn schuld, ik bleef te lang hangen in een zaak waar ik uiteindelijk niet eens iets heb gekocht.

Het was wel leuk om alle studentenhuizen te zien op de campus. Je weet wel alpha delta gamma enzo.. en we kwamen toevallig ook langs een grootschallige try-out van de universiteitsband en cheerleaders. 's Avonds hebben we lekker en goedkoop gegeten bij een aziatische tent met de naam "Wha Ha Ha". Dit was het hoogtepunt van ons bezoek aan Gainesville.

De volgende dag gingen we (gelukkig) alweer door. St. Augustine was wel alles wat ons in de reisgidsen beloofd werd. De oudste plaats van de verenigde staten met 2 charmante straatjes om doorheen te slenteren. Het is alsof je in een pretpark loopt, maar dan is alles dus echt. We hebben ons hier prima vermaakt in de leuke winkeltjes en cafeetjes. Het is wel erg druk en toeristisch helaas, maarja wat wil je.
De tweede dag waren wij er vroeg in de morgen. Toen was het nog rustig en kon je alles even goed bekijken.

Tony en ik hebben laatst met elkaar afgesproken over de hele wereld te zullen mini golfen. Dus toen we de gelegenheid hier zagen hebben we die met beide handen aangegrepen. Tony is nog steeds niet geheel over zijn nederlaag heen.

Nu op naar Cape Canaveral. Het meest bekend vanwege het Kennedy Space Center, maar voor ons vooral praktisch vanwege de ligging in het midden op weg naar Fort Lauderdale. Nu maar hopen dat dit een betere tussenstop blijkt.

Later alligator!

• 01 December 2016 - 09:48

Moniek:

Leuk verhaal weer Tanja! Ik ben weleens in st. Augustine en op Cape Canaveral geweest, maar Micanopy ken ik nog niet, ga ik op mn lijstje zetten!

• 01 December 2016 - 12:28

Ami:

Ja, wirklich wieder ein sehr schöner und interessanter Bericht.Und super schöne Fotos , danke !!!!

• 01 December 2016 - 15:50

Eus:

nooit geweten van Micanopy, bedankt voor de tip!