De laatste dagen - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Milou Rosi Szcz - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Milou Rosi

21 Oktober 2016 | Israel, Tel Aviv

Gek hoe dat werkt. In het begin gaat de tijd zo langzaam en lijkt alles eindeloos. En als je gaat aftellen vliegen de dagen voorbij.

Gelukkig hebben we nog wel heel veel uit die laatste dagen gehaald!

Eerst zijn we naar Caesarea geweest. Dat is een archeologisch park. Heel leuk om daar een middagje door te brengen, want naast opgravingen is er ook een haven met leuke restaurantjes en winkeltjes. Ook kun je er zwemmen en lekker in het gras "chillen" onder het genot van een heerlijk ijsje van een ijssalon waar lange rijen voor de deur staan. Er zijn veel gezinnen met jonge kinderen, dus wij voelden ons er wel thuis.. :)

Daarna zijn we weer terug gegaan naar Tel Aviv om het zuidelijke gedeelte van de stad te verkennen.
We hadden een fantastisch appartement in de wijk Neve Tzedek. Een oude wijk die onlangs grondig gerenoveerd is. Er zijn veel bauhaus en art deco invloeden te vinden. Die mooie gerenoveerde wonigen/villa's in combinatie met leuke boetiekjes, gallerietjes en parken maken de wijk erg leuk om doorheen te slenteren.
Ook zijn we naar Jaffa geweest. Het oudste gedeelte van Tel Aviv waar veel arabische invloeden te vinden zijn. Veel kleine straatjes in het oude gedeelte en bedrijvigheid en toffe vintage en meubel winkeltjes in het nieuwere gedeelte maken dit een erg leuke wijk die weer geheel anders is dan de rest van het toch wel moderne Tel Aviv.

Ook was ik echt onder de indruk van Sarona. Dit gedeelte van Tel Aviv is pas kort geopend en bestaat uit een voormalige kolonie van duitse tempeliers. Alle oude gebouwen zijn tip top gerenoveerd en onderhouden. Net zoals de perken, het vijvertje en alle paden. Dat,  en het feit dat alles ook nog eens symmetrisch geplaatst is, maakt dat het een soort van perfecte mini wereld was in mijn ogen. Tussen de grote grijze flatgebouwen vind je ineens deze oase aan rust. Er is ook een foodmarket, vergelijkbaar met die in amsterdam. Erg leuk.

Op de allerlaatste dag ben ik nog even los gegaan op shopping gebied om mijn verdriet te verdringen.

De terugreis verliep werkelijk subliem. Ik was weer heel zenuwachtig en kon slecht ontspannen in het vliegtuig. Maar Milou heeft geen kick gegeven. We hadden speciaal stoelen helemaal achterin gereserveerd en dat was fijn want daar kon ze een beetje kruipen en spelen.

En nu weer in Nederland. Milou moet erg wennen lijkt het. We hebben haar nog nooit zo hard huilend gehad als gister avond. Snap ik ook wel met dit weer ;).

De komende 3 weken zijn we lekker thuis en gaan we onze volgende reis plannen. Wat heb ik toch een geluk dat we dit allemaal kunnen doen.

• 21 Oktober 2016 - 15:06

Moniek:

Welkom (voor even) terug!

• 21 Oktober 2016 - 16:39

Hanneke:

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. en leuk, die updates.
    Geweldig dat Milou er ook zo van heeft kunnen genieten.
    Nu even slecht weer en daarna zoeken jullie de zon weer op.
    Ja, jullie hebben zeker geluk! :-)

• 21 Oktober 2016 - 18:19

Eus:

Ja erg leuk dat we het allemaal zo mee kunnen maken.